مطالب مرتبط:
رونمایی از خودروی فرمول 1 مرسدس برای فصل 2018

رونمایی از خودروی فرمول 1 مرسدس برای فصل 2018

بنا به گفته مرسدس-ای ام جی، خودروی کاملاً جدید W09 EQ پاور پلاس این تیم مزیت های بی شماری نسبت به مدل فصل قبلی داشته و انتظار می رود رکوردهای پیست قبلی را بهبود بخشد و به سریع ترین خودروی فرمول 1 تاریخ مرسدس تبدیل شود. این خودروی ...

مقایسه خانوادگی، ولوو V60 در برابر V90

مقایسه خانوادگی، ولوو V60 در برابر V90

نسل جدید ولوو V60 به تازگی معرفی شده و واقعا خودروی زیبایی است. با استفاده از شاخصه های طراحی محصولات جدید ولوو، v60 در واقع از ویژگی های نسخه کراس کانتری و همچنین سدان S60 سود برده اما زمانی که در حال خرید محصولات شیک سوئ ...

لذت یک روز خوب با آستون مارتین DB11 ولانته 2018

لذت یک روز خوب با آستون مارتین DB11 ولانته 2018

فرقی ندارد که سوار یک خودروی روباز قدیمی باشید یا یک خودروی اسپرت مدرن؛ حس سوار شدن بر خودروی کانورتیبل در هر دو حالت بسیار زیباست. سواری گرفتن از آستون مارتین DB11 ولانته جدید نیز یک چنین حس خوشایندی را در دل سرنشینان خود ایجاد می نمای ...

دومین نسل ب ام و سری 6، انتخاب جدید کارلکس دیزاین

دومین نسل ب ام و سری 6، انتخاب جدید کارلکس دیزاین

به نظر شما طراحی کابین کدام خودروها با گذر زمان از مد نمی افتند؟ شاید یکی از آن ها کابین دومین نسل BMW سری 6 باشد که به لطف کاکپیتی راحت و البته متمرکز روی راننده در خاطره ها مانده است. البته طراحان کابین این خودرو احتمالاً با طر ...

معرفی نسخهٔ مسابقه ای آستون مارتین والکیِری AMR Pro

معرفی نسخهٔ مسابقه ای آستون مارتین والکیِری AMR Pro

آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال نسخهٔ مخصوص پیست هایپرکار والکیِری خود را رونمایی کرده که AMR Pro نام دارد و حتی از نسخهٔ استاندارد هم وحشی تر شده است. این هیولای بریتانیایی که پاسخ آستون مارتین به فراری FXX K و مک لارن P1 GTR محسوب می ...

قلب جدید فراری در سال 2019، یک V8 هیبرید!

قلب جدید فراری در سال 2019، یک V8 هیبرید!

زمان در حال تغییر بوده و ما در دنیایی زندگی می کنیم که دو فراری هیبریدی تولید شده و البته جهانیان آماده پذیرایی از شاسی بلندی جدید با لوگوی اسب رقصان هم می شوند. این خودروها می توانند وجه اشتراکی داشته باشند زیرا سرجیو مارکیونه قبلاً برنام ...

با نوشته بیوک در پشت خودروها خداحافظی کنید!

با نوشته بیوک در پشت خودروها خداحافظی کنید!

بخش اعظم خودروسازان جهانی می توانند مکان مناسبی را برای نصب نشان خود روی محصولاتشان پیدا کنند. اگرچه که این یک عمل معمول محسوب می شود اما بیوک در جهت دیگری حرکت کرده و در حال برنامه ریزی برای حذف نام خود از روی خودروها می باشد. بنا به گفته ...

احتمال تبدیل پینین فارینا به خودروسازی الکتریکی

احتمال تبدیل پینین فارینا به خودروسازی الکتریکی

ظاهراً پینین فارینا قصد دارد از یک شرکت طراحی به خودروسازی الکتریکی و لوکس تبدیل شود. مدیر ارشد این شرکت آقای پائولو پینین فارینا در زمان سخنرانی برای مهمانان ویژه در نمایشگاه ژنو گفته که ماهیندرا، شرکت مادر پینین فارینا در حال تلاش برای ت ...

8 حقیقت جالب و جذاب درباره لکسس UX

8 حقیقت جالب و جذاب درباره لکسس UX

اگرچه کراس اوور جدید لکسس UX 2019 در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد اما به اندازه کانسپتی که در پاریس 2016 دیدیم رادیکال نیست اما خب هنوز هم حرف های زیادی را می توان درباره آن گفت. از گزینه های جدید و کم مصرف پیشرانه ها گرفته ت ...

معرفی تویوتا کرولا هاچبک 2019: ظاهر تیزتر، پلتفرمی نوین

معرفی تویوتا کرولا هاچبک 2019: ظاهر تیزتر، پلتفرمی نوین

تویوتا کرولا iM که بدوا در آمریکا با نام سایون iM فروخته می شد خودروی 5 درب جمع وجوری است که برای نسل جدید خود نام دیگری را برگزیده است. خود را برای روبرو شدن با کرولا هاچبک 2019 آماده کنید. این خودرو اساساً نسخه آمریکایی آوریس ا ...

پرشتاب ترین خودروهای تاریخ پورشه را بشناسیم!

پرشتاب ترین خودروهای تاریخ پورشه را بشناسیم!

پورشه همچنان به انتشار ویدئوهای جذاب از محصولات خود ادامه می دهد و این بار شما را با پرشتاب ترین محصولات این کمپانی دوست داشتنی آشنا خواهیم کرد. اگرچه این ویدئو تنها به مقایسه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت محصولات این خودروساز می پردازد ...

4 نکته مهم درباره نسل جدید کیا K900

4 نکته مهم درباره نسل جدید کیا K900

در زمان معرفی رسمی نسل جدید K900 2019 کیا محصول پرچم دار خود را به عنوان خودرویی تجدیدنظر شده رونمایی کرد. شاید این حرف درست باشد اما مردم سؤالات زیادی درباره طراحی و ویژگی های این سدان لوکس مطرح کرده اند. بر پایه تمامی نظراتی که ا ...

ویژگی های آکورا RDX 2019 جدید

ویژگی های آکورا RDX 2019 جدید

آکورا می گوید شاسی بلند RDX 2019 وسیع ترین و احتمالاً گران ترین بازطراحی این شرکت در دهه میلادی گذشته را تجربه کرده و بهبودهای فراوانی در این خودرو دیده می شود. این امر به لطف استفاده از پلتفرم جدیدی که در واقع معماری نوین این خودروساز ...

ایده های وحشتناک! خودروهای مطرح با لاستیک های بسیار کوچک!

ایده های وحشتناک! خودروهای مطرح با لاستیک های بسیار کوچک!

رندرهایی را که چند ماه پیش منتشر شد و در آن خودروهایی با رینگ و لاستیک های کوچک به تصویر کشیده شدند را به یاد دارید؟ خب هم اکنون کابوس های بیشتری را برای شما نشان خواهیم داد! حتی تصور وجود چنین خودروهایی نیز لرزه بر اندام دوستداران این صنع ...

مستقیم, Infiniti Q60 و مرسدس بنز C-class کوپه

دوئل اینفینیتی Q60 و مرسدس بنز C کلاس کوپه

تاریخ: 19 آبان 1396 در هر بخش دیگری از دور ششم مقدماتی سری رقابت پدال خودرو امروز صحبت کردن به یک گروه hotham متوسط رسیده است که در بازی های قبلی که او را دیدم رقابت بین آئودی A5 و لوس RC .... در این نبرد یک شماره 1704 رتبه بندی ثبت شده است که آئودی به اشتراک 1202 رتبه بندی و به اشتراک گذاری لس 502 رتبه بندی. حتی A5 با کسب 70 درصد از کل آرا را به نفع خود رقابت و آن را به نام به حساب آورد. اما امروز آخرین دوئل از گروه hotham متوسط, دوباره, و, به یاد یکدیگر رفته بود اما این بار مرسدس بنز C-class کوپه در برابر Infiniti Q60. شورلت کامارو دوج چلنجر کادیلاک ATS کوپه هوندا آکورد کوپه دوج چلنجر کادیلاک ATS کوپه مرسدس بنز C کلاس اینفینیتی Q60 ب‌ام‌و سری 4 فورد موستانگ ؟ فورد موستانگ آئودی A5 لکسس RC آئودی A5 مرسدس بنز C کلاس کوپه مرسدس بنز برای اولین بار در سال 2000 یعنی نسل دوم C کلاس، نسخهٔ کوپهٔ آن‌را معرفی کرد. این یک کوپهٔ کوچک لیفت‌بک کوچک بود که در تعداد محدودی به کشورمان هم راه پیدا کرد. سپس در سال 2008 یعنی یک سال پس از معرفی نسل سوم C کلاس، نسل دوم نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم معرفی شد که البته نامش به CLC تغییر پیدا کرده بود. این خودرو که با انتقاداتی هم مواجه شد، تا سال 2011 به تولید رسید و سپس در همین سال مرسدس بنز نسخهٔ کوپهٔ دیگری از همین نسل سوم C کلاس را معرفی کرد. این خودرو که بار دیگر نام C کلاس کوپه را گرفته بود، در اصل جایگزینی برای CLC محسوب می‌شد اما از استایل کاملاً متفاوتی سود می‌برد. این نسل تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت تا اینکه نهایتاً پس‌ از این ماجرای پرپیچ‌وخم نوبت به نسل کنونی C کلاس کوپه رسید. این خودرو که بر اساس نسل چهارم C کلاس ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2015 رونمایی شد. C کلاس کوپه کوچک‌ترین کوپهٔ مرسدس بنز محسوب می‌شود و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برادران بزرگ‌تر خود یعنی E کلاس کوپه و S کلاس کوپه دارد. این کوپهٔ لوکس آلمانی هم‌اکنون با پیشرانه‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد که از نمونهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر شروع شده و نهایتاً به 4 لیتری V8 می‌رسد. قوی‌ترین عضو این خانواده مدل C63 S است که از موتور 4 لیتری V8 مشترک با مدل AMG GT استفاده می‌کند و 510 اسب بخار قدرت دارد. ولی در این رقابت، مدل C300 شرکت کرده که از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کند. این موتور 245 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد. C300 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic قابل خریداری است. اینفینیتی Q60 اینفینیتی در سال 2002 برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ سری G خود را معرفی کرد که بر اساس نسل سوم سری G سدان ساخته شده بود. سپس در سال 2006 نسل چهارم سری G معرفی شد و چندی بعد از نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم پرده‌برداری شد. همچنین در این نسل نسخهٔ کابریولت هم به مدل‌ها اضافه گردید. تولید هر سه نسخهٔ سدان، کوپه و کابریولت سری G تا سال 2015 ادامه داشت درحالی‌که در سال 2013 اینفینیتی که استراتژی جدیدی برای نام‌گذاری محصولات خود در نظر گرفته بود، کوپهٔ جدیدی بنام Q60 را به‌عنوان جایگزینی برای نسخهٔ کوپهٔ سری G معرفی کرد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده که با خودروهایی چون نیسان 370Z و اینفینیتی QX60 مشترک است؛ اما Q60 برخلاف سلفش تنها به‌صورت کوپه تولید می‌شود و نسخهٔ کابریولت ندارد. البته برای مدتی بین سال‌های 2013 تا 2015 نسخهٔ کابریولت سری G با نام Q60 کابریولت تولید و به بازار عرضه می‌شد. تنوع پیشرانه‌های Q60 بسیار کمتر از C کلاس کوپه است به‌گونه‌ای که در لیست موتورهای آن تنها دو نمونهٔ بنزینی به چشم می‌خورد و خبری هم از موتورهای دیزلی نیست. موتور اول از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که 210 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و برای دوئل ما هم همین موتور انتخاب شده است. موتور بعدی اما یک واحد 3 لیتری V6 توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. نسخهٔ قوی‌تر این موتور که در اصل قوی‌ترین پیشرانهٔ Q60 محسوب می‌شود 405 اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی تمامی مدل‌ها نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین مانند C کلاس کوپه، هر دو موتور Q60 به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک قابل سفارش هستند. مشخصات فنی   مرسدس C300 کوپه اینفینیتی Q60 پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر تنفس توربوشارژ توربوشارژ قدرت 245 اسب بخار 210 اسب بخار گشتاور 370 نیوتن متر 350 نیوتن متر گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ شتاب صفرتاصد 6.1 ثانیه 7.1 ثانیه مسافت 400 متر 14.6 ثانیه 15.4 ثانیه حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت مصرف سوخت 8.4 لیتر (ترکیبی) 9 لیتر (ترکیبی) طول 4.68 متر 4.69 متر فاصلهٔ محوری 2.84 متر 2.85 متر وزن 1635 کیلوگرم 1691 کیلوگرم حجم صندوق بار 395 لیتر 340 لیتر قیمت پایه 42,000 دلار 40,000 دلار   این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید. Take Our Poll