مطالب مرتبط:

کدام پیام رسان داخلی مورد اعتماد است؟

در حالی که اخیرا موضوع مهاجرت از پیام رسان های خارجی به داخلی ها بیشتر مطرح شده و در شرایطی که تصمیم برای فیلترینگ تلگرام هنوز مشخص نیست، مسوولان، کسب وکارها و کاربران اینترنتی را به راه اندازی راه های ارتباطی دیگری به غیر از تلگرام در پیام رسان های بومی تشویق کرد ...

طلای جهانی رکورد زد

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور پس از افزایشی که در چهار روز معامله گذشته داشت، روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۰.۷۰ دلار رسید.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵۴.۵ دلار رسید. بهای معاملات ...

جهانگیری: ولیعهد عربستان کوچک است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت سیاسی ایران در منطقه گفت: ولیعهد جوان آل سعود در همه جای دنیا می چرخد و علیه ایران فضاسازی می کند. البته آنها کوچک تر از این هستند که کاری انجام دهند. امروز برجی جریانات تندرو در امریکا و غرب به همراه منافقین و برخی کشورهای من ...

ابلاغ بخشنامه جدید افزایش ۱۰.۴ درصدی مزد سایر سطوح کارگری تا یکشنبه هفته آینده

شورای عالی کار بخشنامه مصوبه جدید خود مبنی بر افزایش مزد سایر سطوح کارگری را( بیش از حداقل حقوق دریافت می کنند) به میزان ۱۰.۴ درصد و به علاوه پرداخت روزانه ۲۸۲۰۸ ریال تا یکشنبه هفته آینده ابلاغ می کند. ...

عشق شرقی با «در انتظار گودو» تلفیق شد

نمایش «عشق شرقی گودو» اثری است که از ۲۶ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود و به گفته کارگردان آن، تلفیقی از سلوک عشق در شرق و تم نمایشنامه «در انتظار گودو» است. ...

رکوردشکنی قیمت نفت در پی منازعات سوریه

پس از این که عربستان اعلام کرد که موشکی که به ریاض شلیک شده بود را هدف قرار داده است و رییس جمهور آمریکا به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع به سوریه اخطار داد، قیمت نفت جهش کرد. ...

دیدار ولایتی با بشار اسد در دمشق

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

چه خبر از از طرح انتقال پایتخت؟

طاهرخانی در ادامه با تأکید براینکه ما هم اکنون در تهران با مشکلات بسیار جدی روبه رو هستیم گفت: متأسفانه این مشکلات دائما رو به رشد هستند، مشکلاتی که به عقیده من ناشی از عدم توقف تمرکزگرایی در کلانشهر تهران است. ...

هشدار دومای روسیه درباره سفر به خاورمیانه

مجلس دومای روسیه از شهروندان این کشور خواست تا در پی تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه به خاورمیانه سفر نکنند.

فروش نیمی از سهام یک پالایشگاه بزرگ هند به عربستان

مقامات دولت هند اعلام کرده اند، آماده واگذاری ۵۰ درصد سهام پروژه احداث پالایشگاه بزرگ راتانگیری با ظرفیت ۱٫۲ میلیون بشکه نفت خام در روز به شرکت عربستانی آرامکو هستند. ...

تیگو5 جدید در ایران رونمایی می شود!

مدیران شرکت مدیران خودرو اعلام کردند تیگو5 در مدل 2018 هفته آینده در ایران رونمایی خواهد شد.

عربستان به دنبال خرید کشتی جنگی از اسپانیا

منبعی در وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که ولی عهد سعودی قصد دارد قرارداد خرید کشتی های جنگی به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار را با اسپانیا امضا کند.

جزییات نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای چگونگی ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک را اعلام کرد.

خاتمی: دشمنان درصدد جدایی مردم از انقلاب هستند

جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه مردم به شایعات توجه نکنند، گفت: دشمنان می خواهند با فشار اقتصادی مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند. ...

واکنش جهانگیری به پیشنهاد تصدی شهرداری

معاون اول رئیس جمهور درباره پیشنهاد شورای شهر تهران برای انتخاب وی به عنوان شهردار گفت: شورا کار بد نمی کند.

خسروتاج: لزوم بازگشت ارز صادرکنندگان به نظام ارزی کشور/ مشکل دلار سفته بازی عده ای خاص بود

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که طبق بخش نامه های جدید صادر شده لازم است ارز حاصل از صادرات به نظام ارزی کشور منتقل شود، گفت: مشکل اصلی بازار ارز معامله ها و سفته بازی های عده ای خاص بود که برای ایجاد درآمد از ارز انجام می دادند. ...

کاهش عوارض گمرکی حق دسترسی به ایجاد یک مزیت رقابتی/برای دریافت عوارض از فولاد وارداتی به ساخت خطوط راه آهن فرعی موفق به عبور

کاهش تعرفه حق دسترسی برای ایجاد مزیت رقابتی/اخذ عوارض از فولاد وارداتی بابت ساخت خطوط ریلی فرعی تصویب نشد

به گزارش اقتصادی گروه هیچ رابطه ... او گفت: رسول به توجه به سریع پروژه های تعیین اولویت های منابع مالی مورد نیاز در زمینه راه آهن گفت: مطابق با پاراگراف 24 و 25 از سیاست های عمومی از برنامه های سابق ارتباطات رهبر با توسعه راه آهن باید در دستور کار است. او ادامه داد: رانندگی 80 سیاست-alagi 2 تسمه نقاله سفارشی شده است که همه به طور خاص ذکر شده در مورد حمل و نقل ریلی و این است که با توجه به آنها را در این کشور توسعه راه آهن میرساند و نشان می دهد که آن را باید یک استراتژی خاص است. * کاهش تعرفه حق دسترسی به ایجاد یک مزیت رقابتی عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن گفت: در بند 24 سیاست های کلی برنامه, قبلی, و غیره. اولویت بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد یک مزیت رقابتی با اشاره به آنهایی که باید وجود اقدامات انجام شود که نتیجه آن ایجاد یک مزیت رقابتی بیش از راه آهن. رسول توضیح داد: به منظور افزایش استقبال صاحبان حمل و نقل ریلی, حمل و نقل, 93 تعاریف دسترسی به شبکه شرکت راه آهن است که سهم راه آهن بسیار کمتر خواهد بود-دانلود-pongamia شرکت. اقتصادی‌تر شود؛ این کاری بود که از دست راه‌آهن برآمد و از منابع خود کاهش دادیم به طوری که حتی امروز در پرداخت هزینه‌ها و دستمزد با مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش کرده‌ایم که با ایجاد چنین مزیت‌هایی، استقبال از حمل و نقل ریلی افزایش یابد. او اضافه کرد: دستاورد این اقدام این بود که در سال 95 رکورد حمل بار در تاریخ راه‌آهن شکسته شد و راه‌آهن که هر ساله بین 30 تا 33 میلیون تن بار جابه‌جا می‌کرد، در سال 95 به رقم 40.2 میلیون تن حمل بار رسید. عضو هیأت مدیره شرکت راه‌آهن ادامه داد: در 6 ماهه سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل در جابه‌جایی بار ریلی رشد داشته‌ایم. رسولی اضافه کرد: برای سال 96 هدف جابه‌جایی 62 میلیون تن بار را دنبال می‌کنیم و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد و امیدواریم به این عدد نزدیک شویم. او بیان کرد: برای تحقق چنین اهدافی باید مجموعه‌ای از اقدامات در دستورکار باشد که بخشی از آن در حیطه اختیارات راه‌آهن نیست؛ در این باره ما پیشنهاداتی تنظیم و به دستگاه‌های مختلف ارائه داده‌ایم تا اهداف محقق شود. * بی‌توجهی به اتصال راه‌آهن به مراکز بار هنگام ساخت خط‌ آهن رسولی با اشاره به اینکه در بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم، اتصال مراکز بار به شبکه ریلی مورد تأکید است، گفت: وقتی قصد احداث خط ریلی داریم ‌‌در مطالعات اقتصادی آن، حجم بار و تعداد مسافر مشخص در نظر گرفته می‌شود که با این حجم بار و مسافر، کار به تصویب رسیده و پروژه آغاز می‌شود، اما در زمان احداث خط ریلی، موضوع شاخه‌های فرعی آن یعنی اتصالات آنتنی‌ و اتصال به منابع بار اجرا نمی‌شود و در عمل، هدف حمل بار محقق نمی‌شود و در واقع طرح از توجیه اقتصادی خارج می‌شود و این از چالش‌های اصلی است که در توسعه ریلی باید به آن پرداخت. عضو هیأت مدیره شرکت راه‌آهن افزود: در احداث کارخانه‌ها و مراکز بار، هزینه‌های جانبی نظیر اتصال به شبکه ریلی نیز دیده می‌شود، اما پس از اجرای طرح، براساس مدل اقتصادی، درآمدی عاید کارخانه می‌شود که باید هزینه‌های تسهیلات و سرمایه‌گذاری را مستهلک کند که در سال‌های اول تقریباً سر به سر است؛ درخواست می‌شود پس از بسته شدن این پکیج، نسبت به اتصال به شبکه ریلی، با تأمین مالی و کمک راه‌آهن اقدام کنند، اما از سوی کارخانه‌ها استقبال نمی‌شود. رسولی گفت: ما به مراکز بار و کارخانه‌ها اعلام کرده‌ایم که حاضریم به صورت مشارکتی، اتصال آنها را به شبکه ریلی محقق کنیم، بدین ترتیب که زیرسازی با هزینه کارخانه و مراکز بار و روسازی با هزینه راه‌آهن باشد و حتی خط نیز متعلق به کارخانه باشد، اما متأسفانه استقبالی نمی‌شود. او اضافه کرد: حتی موردی داشته‌ایم که کارخانه فولاد‌ حاضر نیست در احداث 23 کیلومتر خط آهن برای اتصال به شبکه ریلی همکاری کند، اما بار خود را روی کامیون گذاشته و 1000 کیلومتر از طریق جاده جابه‌جا می‌کند که این به افزایش مصرف سوخت، افزایش تصادفات رانندگی و تولید بیشتر آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌انجامد. رسولی اظهار داشت: این کارخانه 3.8 میلیون تن بار دارد، اما با نگاه اشتباه کاهش هزینه‌های خود، از حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کند، در حالی که اگر به دقت توجه شود، در واقع هزینه‌های حمل خود را افزایش داده است. *‌ الزام مراکز بار دولتی و کارخانه‌های در حال تأسیس به اتصال به راه‌‌آهن عضو هیأت مدیره شرکت راه‌آهن اضافه کرد: پیشنهاداتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط ارائه شده است مبنی بر اینکه در صدور مجوزهای احداث کارخانجات و مراکز بار، الزام اتصال به شبکه ریلی در صورت وجود خط، مدنظر قرار گیرد، در وهله اول اعلام کردیم که همه مراکز دولتی مکلف به اتصال به شبکه ریلی باشند، برای آنهایی هم که تأسیس شده‌اند، پیشنهاد کرده‌ایم که مشوق‌هایی درنظر گرفته شود تا برای اتصال به شبکه ریلی ترغیب شوند. این مقام مسئول شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برای کارخانه‌هایی که در آستانه احداث هستند هم الزام کرده‌ایم که اتصال به شبکه ریلی مدنظر باشد. *پیشنهاد اخذ عوارض از فولاد وارداتی برای اتصال مراکز بار به ریل تصویب نشد رسولی اظهار داشت: سال گذشته در زمان رسیدگی به برنامه ششم حکمی پیشنهاد کردیم مبنی بر اینکه با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت از فولاد وارداتی به ازاء مقداری که وارد می‌شود، عوارضی اخذ شود و آن عوارض صرفاً برای اتصال مراکز صنعتی و بار به شبکه ریلی استفاده شود، اما این حکم در زمان رسیدگی به دلایلی تصویب نشد، اما ما باز دنبال می‌کنیم، زیرا باید نگاه اقتصادی بلندمدت به چنین مواردی داشت. عضو هیأت مدیره شرکت راه‌آهن اظهار داشت: اگر کارخانه فولادی به مراکز ریلی متصل شود، هزینه حمل که به عنوان هزینه‌های اصلی تولید فولاد است، به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و این در قیمت تمام شده محصول اثر می‌گذارد، بنابراین ما در میان مدت و بلندمدت، کاهش قیمت و رقابتی شدن محصولات داخلی نسبت به خارجی محقق می‌شود از سوی دیگر انتقال بار از جاده به ریل موجب کاهش هزینه‌های سوخت، کاهش سوانح رانندگی، کاهش تولید آلاینده‌ها و افزایش بهره‌وری حمل می‌شود. منبع: فارس 402